Müfredatla Entegrasyon Planlarımız/Our Curriculum Integration Plans
GEMS YAKLAŞIM İLE KEŞFEDİYORUZ
ZEHRA GÜLTEKİN ATATÜRK ANAOKULU
BİLİŞSEL
ALAN
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:
Kazanım
1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya
odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik
sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla
açıklar.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.
10a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan
önce gelen sayıyı söyler.
10a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan
sonra gelen sayıyı söyler.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın şeklini söyler.
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın sesini söyler.
Nesne/varlığın kokusunu söyler.
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Nesne/varlığın tadını söyler.
Nesne/varlığın miktarını söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım
6: Nesne ya da varlıkları
özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları sesine göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre ayırt
eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları tadına göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları miktarına göre ayırt eder,
eşleştirir.
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt
eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar.
Nesne/varlıkları dokusuna göre gruplar.
Nesne/varlıkları sesine göre gruplar.
Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre
gruplar.
Nesne/varlıkları tadına göre gruplar.
Nesne/varlıkları kokusuna göre gruplar.
Nesne/varlıkları miktarına göre gruplar.
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre
gruplar.
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların rengini ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların sesini ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların kokusunu ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların yapıldığı malzemeyi ayırt
eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların tadını ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların miktarını ayırt eder,
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların kullanım amaçlarını ayırt
eder, karşılaştırır.
Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar.
Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.
Nesne/varlıkları miktarlarına göre sıralar.
Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.
Nesne/varlıkları renk tonlarına göre sıralar.
Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere
yerleştirir.
Mekânda konum alır.
Harita ve krokiyi kullanır.
Kazanım 11: Nesneleri ölçer.
Göstergeleri:
Ölçme sonucunu tahmin eder.
Standart olmayan birimlerle ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla
karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarını söyler.
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri:
Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:
Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Gösterilen sembolün anlamını söyler.
Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri:
Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı
söyler.
Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler.
Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Bir bütünün parçalarını söyler.
Bir bütünü parçalara böler.
Bütün ve yarımı gösterir.
Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini
yapar.
Göstergeleri:
Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi
ayırır.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri:
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar.
Göstergeleri:
Olayları oluş zamanına göre sıralar.
Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun
şekilde açıklar.
Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeleri:
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
Çözüm yollarından birini seçer.
Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
Seçtiği çözüm yolunu dener.
Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu
seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
Kazanım 20: Nesne grafiği hazırlar.
Göstergeleri:
Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
Nesneleri sembollerle göstererek grafik
oluşturur.
Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri
sayar.
Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.
ÖZLEM SEVİNÇ/ ISPARTA KADİR BOYLU ORTAOKULU
DİL GELİŞİMİ
Kazanım ve Göstergeleri
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
Göstergeleri:
Düz cümle kurar.
Olumsuz cümle kurar.
Soru cümlesi kurar.
Bileşik cümle kurar.
Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
Sohbete katılır.
Konuşmak için sırasını bekler.
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Eş anlamlı sözcükleri kullanır. Eş sesli sözcükleri kullanır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
Sinem AYDIN BOZKURT TUNCELİ Pertek Gülüzar Genç Anaokulu
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
Göstergeleri:
Elini/yüzünü yıkar.
Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar.
Göstergeleri:
Giysilerini çıkarır.
Giysilerini giyer.
Düğme açar.
Düğme kapar.
Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
Göstergeleri:
Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.
Ev/okuldaki eşyaları toplar.
Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.
Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar.
Göstergeleri:
Dinlendirici etkinliklere katılır.
Dinlenmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları söyler.
Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.
Göstergeleri:
Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.
Çevre temizliğiyle ilgili araç ve gereçleri kullanır.
NEVAL CENGİZ MOR ATATÜRK ANAOKULU
MOTOR GELİŞİMİ
Kazanım 1= Yer değiştirme hareketleri yapar.
Yönergeler
doğrultusunda yürür ve ya koşar.
Belli bir
yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar ve ya tırmanır.
Engel üzerinde yürür
ve ya engel üzerinden atlar.
Çift ayak ve tek ayak
zıplayarak belirli mesafe ilerler.
Sekerek belli mesafe
ilerler.
Öne yuvarlanır.
Kazanım 2= Denge
hareketleri yapar.
Ağırlığını bir
noktadan diğerine aktarır.
Atlama ile ilgili
denge hareketleri yapar.
Konma ile ilgili
denge hareketleri yapar.
Tek ayak üzerinde
durur ve şıçrar.
Çizgi üzerinde
yönergeler doğrultusunda yürür.
Denge tahtası
üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.
Kazanım 3= Nesne
kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Bireysel ve eşli
olarak nesneleri kontrol eder.
Küçük top ile omuz
üzerinden atış yapar.
Atılan topu elleri
ile tutar.
Küçük topu tek eller
yerden yuvarlar.
Topu olduğu yerde
ritmik olarak sektirir.
ip atlar.
Kazanım 4= Küçük kas
kullanımı gerektiren harekerleri yapar.
Nesneleri toplar.
Nesneleri kaptan kaba
boşaltır.
Nesneleri
takar-çıkarır.
Nesneleri iç içe
dizer.
Nesneleri ip v.b
materyallere dizer.
Malzemeleri keser,
yapıştırır, katlar.
Değişik malzemelerle
resim yapar
Malzemelere elle
şekil verir.
Kalemi
doğru tutar.
Kazanım 5= Müzik ve
ritim eşliğinde hareket eder.
Bedenini kullanarak
ritim çalışması yapar.
Vurmalı çalgıları
kullanarak ritim çalışması yapar.
Basit dans adımları
yapar.
Müzik ve ritim eşliğinde
dans eder.
Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri art ardına
yapar.
Yorumlar
Yorum Gönder